Thursday, February 8, 2018

CORRIONDER TWINS


CORRIONDER TWINS - im not sure what the name of this plant, but all i can say this herbs in the same family of Corriander ...herbs that smell and taste like corrianders...easy to plant and very fast growing & multiply, the leaves have sharp eage...this herb have flower and becareful it very sharp

i call it daun Kembar Ketubar or CORRIONDER TWINS

Tak susah nak tanam daun herba - ketumbar lebar ni, tanak mengunakan akar daun ni dah dia hidup sendiri tanpa perlu di jaga, siram air sesekali jer, kalau nak makan daun ni untuk di buat ulam, potong je dgn gunting cuci bersih2 dan boleh di makan begitu saja tanpa perlu di goreng atau masak cuba lah

Daun Ubat batuk dan selsema


Actual name : unknown
Ibu namakan daun ni : daun ubat batuk dan selsema

KHASIATNYA:
Dapat memulihkan tekak yang bengkak, baikkan batok serta pulihkan selsema

more info: click HERE


Monday, June 26, 2017

BUTTERFLY LEAF

  1. Just sharing - BUTTERFLY LEAF (GREEN COLLOUR WITH ONLY 2 WINGS LOOK LIKE BUTTERFLY) but dont be mistaken by other leaves that look the same n diffrence collour
more info click HERE

Sunday, February 1, 2015

Sour Soup Fruit/Durian Belanda

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.


more info Click HERE

Tuesday, January 6, 2015

Sakit Gigi atau Gusi Berdarah


Bila kita terkena Sakit Gigi atau Gusi berdarah sakitnya tak dapat nak di gambarkan, betapa sakitnya berdenyut dan bengkak di sekitar gigi dan gusi kita, ada masa gigi tu tak perlu di cabut, terjadinya keadaan sedemikian besar kemungkinan terkena jangkitan atau gigi berlobang atau pun gigi yang baru nak tumbuh (gigi graham)
untuk meredakan bisa dan sakit, kita perlukan 
3 helai daun sireh 
(di remas2kan)

more info click : HERE

Monday, December 29, 2014

Pokok Jarum Tujuh Bilah - Pereskia sacharosa/saecnarosa

Jarum Tujuh Bilah dikatakan boleh membantu dalam rawatan penyakit kanser terutamanya kanser kolon (usus besar), kanser hidung dan juga kanser lain

more info here : HERE


Keji Beling - Herbs

Kegunaan Keji Beling sebagai ubat untuk penyakit Tumor, Diabetes melitus, Lever (Sakit kuning), Ambeien (Wasir); Kolesterol, Maag, Kena bisa ulat dan Semut hitam;Juga untuk Kencing Batu dan Ginjal.

more info here: HERE